MJ12

MJ12

Wednesday, April 30, 2014

Misteri Jam 12™ bersama DJ KC™

Sekiranya anda minat dengan dunia mistik dan makhluk halus anda harus mendengar MISTERI JAM 12™ bersama DJ KC™ di RIA 89.7FM setiap hari ISnin hingga Jumaat jam 12 tengah malam!!!
SMS pendapat / kisah-kisah anda di RIA 89.7FM:
Taip "klub" jarak, "kisah / pendapat anda" jarak, "nama anda" dan hantarkan ke 72346
Setiap SMS berharga 30sen. Khidmat ini dibawakan untuk anda oleh Mediacorp Pte Ltd

Ataupun berkongsi secara live menerusi nombor hotline 66911897.

Sekiranya anda mempunyai kisah-kisah yang panjang atau gambar-gambar misteri, sila emel kepada KC dimisterijam12@gmail.com.
Kisah-kisah dalam blog ini dan yang anda dengar di Ria 89.7FM dalam rancangan Misteri Jam 12™,
tidak ada sesiapa yang boleh mengesahkan kebenarannya...

19 comments:

  1. Asalamualaikum. Tuan DZAR ISMAIL & RAJA RAZIE dan pendengar MJ12. Apakhabar semua
    Nama aku Bang Man . aku berasal dari Kundang .Selangor .aku ingin berkongsi satu pengalaman misteri semasa tinggal di suatu daerah di Puchong
    Kisah ni berlaku sekitar 9 tahun lepas .seperti biasa sebelah malam aku keluar untuk membeli makanan . sekitar pukul 10.45 malam semasa aku menunggang motosikal dari rumah terus menuju ke jalan utama .aku toleh ke kanan melihat jika ada kenderaan yang melintas . selepas tu aku toleh pula ke kiri. Semasa menoleh kearah kiri tu….
    sekitar suku kilometer dari jauh aku terpandang seorang nenek . tubuhnya sedikit kurus . mukanya bujur sireh kulit sawa matang . berpakaian baju kurung yang lusuh tapi bersih. Bertongkat.
    Alangkah terkejutnya aku . tiba tiba nenek tu dah berada di hadapan aku. Aku berastaghfar .Astagfirullahalazim .Dalam hati aku berkata ini ajaib ni . macamana nenek ni boleh sampai sini dengan cepat. Tanpa membuang masa aku pun tanya nenek tu. Nenek nak kemana. man nak ke kedai belakang kampung . nenek nak tumpang.? Nenek tu diam jer.
    Alangkah terkejutnya aku. Tiba tiba jer nenek tu dah ada di belakang membonceng motosikal ku.
    dengan rasa gementar tanpa berlengah lagi aku terus pecut motor sambil meremang bulu roma .sampai je di kedai makan .aku pun cakap dengan nenek tu. Nek sampai sini aje ya nek.
    Aku pun toleh ke belakang . tengok tengok nenek tu dah tak ada…
    Dalam hati tertanya tanya . ehh.mana nenek tadi.? sambil membaca ayat alqur’an aku terus ke kedai.
    Terimakasih kepada MJ12 kerana menceritakan pengalaman saya ni

    ReplyDelete
  2. Asalamualaikum. Tuan DZAR ISMAIL & RAJA RAZIE dan pendengar MJ12. Apakhabar semua
    Nama aku Bang Man . aku berasal dari Selangor .
    hari ini aku ingin berkongsi satu lagi pengalaman misteri semasa tinggal di satu Bandar di daerah Sungai Petani Selatan. Kisah nya begini. Sekitar setahun lepas .Aku dan keluarga baru sahaja membeli sebuah rumah teres (secondhand) dari seorang pasangan suami isteri - no muslim.
    Seperti biasa aku mencuci dan buat apa yang patut.
    Pada sebelah siang rumah ni macam biasa aje.
    Tapi lain pulak sebelah malam . rumah ni menjadi rumah misteri . rumah ini suka di datangi jin jin kafir. Anak anak ku seringkali ternampak makhluk berwajah hodoh .
    Aku tak endahkan cerita cerita anak ku .aargh .mungkin mereka berkhayal agaknya.
    Pada suatu petang aku tertidur di dalam bilik . dalam bilik tu ada satu katil besar. Tidur punya tidur. Hari pun hampir maghrib. tiba tiba aku terjaga ingin menunaikan solat maghrib.
    Alangkah terkejutnya aku rakan MJ12. Semasa aku menoleh ke sebelah kiri apa yang aku nampak ada sekujur tubuh yang mengerikan berselimut putih. Mukanya agak gelap sikit. Aku rasa benda ni jin perempuan la.barangkali nilah orang katakan namanya .Pocong….aku Nampak dalam masa beberapa saat je. Astaghfirullah Astaghfirullah al azim. Ya Allah.
    Aku pun terus baca ayatul qur’an .Alhamdulillah tiba tiba pocong tu pun lenyap.
    Selepas tu aku selalu memasang bacaan ayatul al qur’an yang ada dalam komputer dan telefon bimbitku. Alhamdulillah kuranglah sikit gangguan yang datang.
    Pada suatu hari sekitar pukul 3 pagi aku terbangun dari tidur kehausan nak minum air. Dalam kegelapan malam tak pasang lampu di ruang tamu rumah. Aku ternampak sekujur tubuh wanita berambut panjang .rambut tu menutup mukanya. Berpakaian serba merah yang lusuh. Sedang duduk di sebuah sofa yang ada di ruang tamu.
    Ya Allah . Ya Allah ..dalam hati aku tertanya tanya makhluk apakah ni. Biasanya yang orang Nampak bajunya warna putih. Tapi yang ni warna merah pulak. Tentu yang ni ketua dia.
    Tanpa berlengah lagi Aku pun membaca ayat ayat al qur’an .
    Tiba tiba kak pon tu pun terus lenyap.
    Sejak malam tu aku sering berzikir bermohon perlindungan daripada Allah.
    Alhamdulillah sekarang ni rumah ku kurang di masuki jin kafir .
    Terimakasih kepada MJ12 kerana menceritakan pengalaman saya ni

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum KC dan pendengar pendengar MJ12 ,saya adalah peminat setia rancangan MJ 12 setiap malam saya tidak akan ketinggalan mendengar rancangan MJ12,nama saya NUR ATHIRAH, saya ingin menceritakan pengalaman saya ketika bermalam di rumah maksu saya di rembau ,negeri sembilan pada bulan disember tahun 2011,kejadian ini berlaku pada pukul 10 lebih malam dan waktu itu saya dalam perjalanan ke ruang tamu selepas pergi ke tandas,setibanya saya di ruang tamu, tiba tiba saya terdengar paksu saya mengucap berkali kali ,saya dengan sepupu bertanya kepada paksu apakah yang berlaku sebenarnya. paksu saya kata dia melihat seperti ada susuk tubuh tanpa kepala di ruang dapur dan maksu saya beristigfar tanpa henti dan paksu saya ini memang mahir dalam bab menghalau makhluk halus dan mengubat orang yang kerasukkan dan serta merta paksu saya mengambil jag air kosong dan beberapa biji limau nipis dan perah di dalam jag air kosong tersebut dan memagar seluruh rumah .2 hari kemudian, maksu saya bertanya kepada saya dan sepupu ada tak mendengar bunyi cakaran di dinding kerana maksu saya mendengar bunyi cakaran tersebut .saya dan sepupu menjadi terperanjat mendengar penjelasan maksu ,saya dan sepupu berkata yang kami tidak mendengar sebarang bunyi carakaran kerana kami sedang nyenyak tidur. saya dan sepupu pon terdiam dan perkara itu terus menjadi tanda tanya buat saya dan sepupu sehingga kini.

    yang ikhlas,
    NU ATHIRAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kerana sudi berkongsi pengalaman

      Delete
  6. Assalamualaikum Warahmattullahi Ta; Allah Wabarakkathu…Nama Saya Eky saya berasal dari Negeri Indonesia Tepatnya di kota Pontianak,,saye ingin berbagi pengalaman saye yang boleh dibilang bagi orang seram tapi klo menurut saye sih pengalaman ini biase biase jak.kisah ini terjadi di tahun 2011 kiseh ini bermule dari kepindahan saye kerumah baru.pindahlah saye kerumah tersebut yang saye beli dengan uang jeripaye saye suami istri,karena saye dan istri berkerje dgn niat maok membeli rumah..tapi yg saye sayangkan ternyate rumah yang saye beli itu adalah rumah berhantu,,klo saye sih nanggapinye ndak terlalu gmnee cuman istri saye tuh orang nye penakut..karena pade hakekatnye Alhamdulillah berkat hidayah saye orangnye boleh dibilang taat saye selalu beribadah 5 waktu selalu di mesjid dan diberi kelebihan same yg diatas keberanian karna bagi saye yang wajib untuk ditakuti itu cuman Allah. Cerite punye cerite pindahlah saye dan istri saye di rumah tersebut masya allah baru di malam pertame saye dan istri bermalam rumah itu udah melihatkan keganjilan.keganjilan pertame selalu terdengar suare ribut di ruang makan saat tengah malam biase terdengar suare orang menangis.ke esokan harinye istri saye malar mengeluh ketakutan same saye,,saye pun risau saye selidikilah asal muasal rumah itu same tetangga rupenye tuh rumah bekas tempat orang muja penghuni sebelomnye.karene tak tahan menghadapi ganguan dan saye kasihan same istri saye suatu malam saye niat nak ngelawan tuh jin syaiton yg menganggu rumah saye.alhamdulilah berkat bekal ilmu agama yg saye punye di suatu malam.saye bace ayat ayat ruqyah syari.tepat jam 12 malam saye dengar suare org menangis minta tolong.tapi saye tros bace ayat2 allah.seketike istri saye kerasukan dalam kerasukan tsb die menangis mohon ampon die bilang die tersikse dengan kehadiran saye .ape boleh buat saye bace surat al baqarah saye niatkan untuk bunoh makhluk tsb.selang beberape waktu istri saye pon siuman .alhamdulillah setelah kejadian itu rumah angker yg saye huni pun berubah jd rumah yg layak huni.

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum KC dan pendengar MJ12.. Sye pendengar setia MJ12..walau pun sye berkerja malam skali pon syw akan menyedia kan radio di kilang untok mendengar MJ12.. Name sye amirul.. Lebih dikenali sebangai Am Jambu.. Sye nak berkongso kan cerita sye ni dengan pendengar MJ12.. Cerita sye ni sye pon tak tau lah nak ckp yg sye ni ni diganggu dengan ape senar nye.. Sye ni berasal dari Bandar Baru Uda Johor Bahru johor.. Cerita nya bermula dari sye berkerja di kilang.. Sye ni slalu amik shift malam.. Maklum lah nak simpan duit.. Pada beberapa bulan yg lalu sye berkeja shift malam hari jumaat mlm sabtu.. Mase tu sye berkerja dengan seorg pekerje luar negara.. Selalu nya sye balik kerje berdua.. Tetapi kwn sya tu nak ambil over time.. So sye pon balik seorg diri.. Sye memandu kereta perodua myvi warna biru.. So te sye balik sye bukak lagu yg menghilang kan ngantok sye.. Semase sye hendah membelok ke selekoh kanan berhadapan dengan kilang yg sudah lame ditutop sye terlanggar sesuatu.. So sye pon berhenti di tengah jalan.. Time tu mlm.. Siapa yg nak jln di situ.. So sye pon berani kan diri untuk keluar dari kereta.. Semasa sye klua dari kereta.. Sye teros lihat di bawah kereta dan di sekeliling di tempat yg sye terlanggar sesuatu.. Bile sye lihat.. Tiada apa yg ada disitu.. So sye teros menaiki kereta dan teros memandu.. Semasa sye memandu ade beberapa kereta yg menggunakan lampu tinggi di hadapan sye pon melihat muke org yg menggunakan lampu tinggi kepada sye itu.. Sye lihat die tidak melihat sye.. Tetapi di atas bumbung kerata sye.. Sye pon pelik dan mengindah kan mereka dan teros memandu.. Apa bile sye mahu membelok ke selekoh kanan.. Sye melihat 3 org warga asing yg sedang berjalan.. Mereka berhenti dan melihat atas kereta sye.. Dan merake teros belari tak cukop tanah Sye lihat.. Sye melihat mereka lari sye pon teros memecot laju.. sahaja di hadapan flat sye.. Sye teros masok mane2 parking yg kosong.. Sye pon berase takot time tu turun dari kerete sye tidak melihat langsong atas kereta sye ada ape.. So sye pon teros belari kasok kerumah.. Sye teros masok bilik air.. Sye mandi.. Dan mengambil air sembahyang.. Dan cube untok tido.. Tetapi x bleh tido.. Sye ambil air sembahyang hampir 3 kali.. Baru lah tenang jiwa sye.. Sye pon tersedar dari tido sye melihat kereta sye.. Sye terpikir ape yg ada di atas kereta sye pada malam tu.. Terima kasih.. Assalamualaikum..

    ReplyDelete
  8. hi kc...saya dah 4 tahun ikut programme awk ni..cuma skang jadi sakit hati.sebab benciii sangtdenga awk tarik panjang suara awk.jam 12........tak takut.tp buat fed up...boleh x tolng jgn buat suara 2017 yg annoyinf tu kc...tq

    ReplyDelete
  9. hi kc...saya dah 4 tahun ikut programme awk ni..cuma skang jadi sakit hati.sebab benciii sangtdenga awk tarik panjang suara awk.jam 12........tak takut.tp buat fed up...boleh x tolng jgn buat suara 2017 yg annoyinf tu kc...tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo fed up, jgn dengar. Tukar stesen Oli 96.8!!!

      Delete
  10. Assalamualaikum Kc Dan Semua Pendengar Mj 12..Nama Saya Mohd Afiq Syazani Dari Kluang Johor..panggil Afiq je..Sebelom tu Saya adelah Peminat Setia Mj12..Saya Harap Kc Dapat Baca Kisah Saya Ni..Ketika Kejadian Ini Belaku Sekitar 12 Lebih malam Ketika Sedang Menonton Tarian Kuda Kepang Di JB..Saya Masih Ingat Kc Ketika Itu Ketua Kumpulan Mereka Mula Membaca-Baca atau Senang kata Membuka Gelangang..Ketika Gong Di Lagu kan Dan Asap kemenyian Di Asap Kan..Kg Saya Perasan..Di hujung Padang Ade pohon Besar...Dan Di Atas nya Ade Mahluk Yang Sedang Berjoget-Joget..Seperti Gondorowo...Lintas Saya Terus Menegur Sambil Menunjuk Ke Arah Yang Saya Lihat Mahluk tu Kc..Saya Cakap "Eh Bende Tu Joget-Joget Atas Pokok"..Selepas Saya Menegur Benda Tu Pelahan-Pelahan Kedalam Pokok Lalu Hilang...Akibat Saya Menegur Ketika Hendak Balik Ke Kluang Dalam Perjalan Mata Saya DiKaburi Dan Tersesat Sehingga Kawasan Bangunan Terbengkalai...Saya Dengan Selamba Membuat Lawak-Lawak Hambar Untuk Tidak Terfikirkan Kearah mahluk Aneh tu Kc..Dan Saya Jumpa Jalan Kluar Dan Sampai Ke Kluang...Alhamdulillah Ganguan Hanya Setakat tu Je...Kalau Nak Tahu Saya Tegur Sebab Orang Ramai...Kalau Sorang-Sorang Saya Rasa Usin Bold Pon kalah Lumba Lari dengan Saya...Kalau Kc Di Tempat Saya Rasa Kc Buat Ape?? Lari Macam Saya Ke???Banyak Lagi Kisah Dan Pengalaman Saya...Saya Rasa Cukup Yang Ni Dahulu...Terima Kasih Kc Dan Selamat Tengah Malam

    ReplyDelete
  11. Salam. Nak tanya rancangan mj12 dah tidak diudarakan lagi ke? Selalu tertunggu2 tpi akhirnya kecewa. Terima kasih.

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum nama saya Zaid yang menetap Di Ipoh Perak Malaysia peristiwa yang tak dapat dilupakan ini berlaku mengenai penampakan hantu pocong cerita berlaku apabila mulut saya celupar sebab saya tak percaya makhluk halus itu wujud perkara ini berlaku pada 2014 yang lalu saya pergi tidur di rumah kawan saya pada Jumaat malam Sabtu pukul 2pagi perkara ini berlaku apabila perjalanan pergi ke rumah kawan saya apabila saya ternampak kelibat menyerupai makhluk pocong ya allah saya seorang sahaja nampak makhluk itu yang mulanya berulat mata nya merah menyala lalu saya beritahu kepada kawan saya ape tu seram saya pergi tidur rumah kawan saya pada malam itu seolah-olah saya tidak dapat mengawal diri saya semasa malam itu saya bercakap bahasa jepun kawan saya pun sama juga kamu seolah-olah macam tak tentu arah rasa meremang bulu roma pada keesokan pagi saya ternampak budak kecil di atas badan kawan saya matanya merah menyala.. Dan saya ternampak Tebuan sebesar Manusia apakah itu

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum..KC,nama saya Amira dari Johor bahru SKUDAI. Kisah Yang saya nak kongsikan berlaku sekitar tahun 2007 waktu tu saya masih bersekolah. Ada satu Malam tu saya,mak saya kakak Dan kawan kakak saya pergi ke rumah sewa kakak saya yang nombor 3..nak ambik barang dia dekat flat melor tak silap saya. Masa Malam Dalam pukul 11:30pm macam tu..tak ada parking jadi mak saya suruhlah kawan kakak saya ni parking dekat belah belakang. Kawasan tu agak gelap Dan terpencil..masa mak saya,kakak dgn kawan dia nk keluar saya cakap "Mak pergilah,Kita malas nak ikut. Kita tunggu Dalam kereta je." Jadi mak saya tak matikan radio sebab saya tak bagi. Lepas mak saya pergi tu,keadaan jadi suci. Hanya dengan bunyi cengkerik saja,saya tak hiraukan suasana..Mata hanya tertumpu dekat gadjet. Selangor beberapa minit adalah motor lalu..Lepas satu motor ni lalu radio jadi kuat,saya masih tak hirau..tapi Dalam hati rasa seram. Saya pun Bebel seorang diri "Haishh..manalah dorang ni,lamanya." Tak sampai beberapa minit lagi satu motor lalu lagi,radio menjadi semakin kuat Dan saya terkejut duduk dekat seat belakang. Lalu saya Cuba alihkan badan saya kedepan untuk pelahankan radio..Lepas saya slowkan radio saya Cuba buat reganggan badan. Alangkah terkejutnya saya KC, saya nampak ada sesusuk tubuh berpakai putih dengan rambut panjang tutup muka. Sedang berdiri berlakang bangunan tempat kereta saya parking. Saya terus toleh kedepan,dengan mulut terkumat kamit. Badan saya mengigil,saya nak keluar dari kereta tapi badan saya berat nak bergerak. Tapi saya kuatkan hati saya KC,saya tarik kunci kereta lalu saya pecut keluar..lari tanpa menoleh kearah lembaga wanita itu. Sampai dekat bahagian depan saya tercari2 mana mak Dan kakak saya..mujur saya terdengar kakak saya panggil saya dari tingkat atas. Saya berlari dapatkan kakak saya,sampai di atas kakak saya tegur "asal muka kau pucat,berpeluh badan?" Saya cuma cakap "tak ada apa2lah" saya tak berani nak cerita hal sebenar. Waktu nak balik saya lari masuk kereta..mak saya Tanya saya "kau kenapa?" Saya masih mengeletis kepala. Sampai sahaja dirumah baru saya ceritakan hal sebenar..tapi macam biasalah KC orang tua ni dia takkan percaya..lalu saya cerita dekat kakak saya yang duduk di flat itu, dia cakap "kawasan flat Aku ni memang keras sikit, lagi2 kat tempat kau park kereta tu. Nasib kaulah sebab kau nampak." Lalu kakak terkejut Dan ckp "kau pergi masa khamis Malam jumaatkan?" Saya pun baru teringat KC..waktu tu Khamis Malam jumaat.

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum kc nama sya zul tinggal di kuala selangor cerita yg saya ingin ceritakan kisah suatu hari saya sedng tidur dan pada malam itu .. camni sya ni jenis yg nakal and ada mencuri lah tapi dulu punya cerita ,saya pun sudh lama x buat kerja mcm tu .. pada suatu mlm saya sedg tidur dan dtg kawan saya kejut saya pada malam hari saya pun bangun dan bertanya kenape .. kawan saya tu bernama man .. saya menjwap,, arrr kacau lah nk tidur .. die pun kejut lagi sampai bangun and malm itu dia suruh saya amek buah sawit di kebun yg di curi nyaa .. nk tanak bangun lah kan duit kot .. mlm itu saya basuh muka terlebih dahulu dan saya pun bertanya pada man die xnk ikot ke saya .. die menjawap aq pent ko gi lah amek buah tu dulu .. dan saya pada mlm tu biasa lah x takot kan yelah nakal kan mase tu .. saya pun berjalan seorg diri dlm kebun menguna kan lampu suluh yg malap .. dan masa berjalan tu kan kc saya dpt rasa mcm ada sesuatu di hadapan and sye pun buat xtau lah saya teruskan berjalan .. masa berjalan tu kan saya ada terlangar sesuatu tapi saya x tau lah kan .. saya jalan punye jalan kaki saya terseliuh sakit sangt kc dan saya pun balek terus .. dan mlm tu kawan saya pun ckp xpe lah saya amek buah tu awak duk rumh letak minyak kat kaki tu .. pada keesokan harinya kaki saya rasa kaki sya panas sngt mcm kene bakar .. dan saya pun buat keputusan untuk pergi berurut .. saya ada kenal seseorg ni dia tau pasal² bende ni .saya panggil org tu wak, dan mlm itu wak itu pun urut dan terus elok masa tu .. saya pun balek tapi yg pelik nye cassie mlm tu saya bermimpi sya berjalan seorg diri dan saya nmpk ada 2 lembaga tua sngt perempuan rambut panjang .. sye ade nmpk die ada kacau seorg perempuan ni .. saya pun biase lah kalau nampk bende² mcm ni saya pun mula lah panas baran saya mmg jenis yg x takut .. masa dalam mimpi tu saya berlari kejar hantu tu .. saya pun tarik rambut dan baca ayat² suci alquran dan campak dia kebelakng dan saya ckp kenapa kacau perempuan tu sdg kan dia x ada salah dan saya pun tersedar ,, yg pelik nye kc mimpi saya mlm tu sama dngn mimpi bini yg wak urut saya tu .. dan bini wak tu pun cerita yg sama dan dia berkata ada seorg budk yg dtg tolong halau masa dlm mimpi itu ,saya pun pelik dan saya rasa mcm itu saya masa bermimpi ,dan yg pelik nya sakit itu berpindh kepada bini wak itu .. bila dpt tau cerita nyaa masa berurut saya x bagi pengeras sebagai pertukaran . Tapi alhamdulillah kaki bini wak tu pun dh sembuh lpas wak urut kaki nya, Kalau nk cerita smpai skrg x abes sbb cerita nya mmg panjng .. smpai sekrg perkara ni menghantui syaa .. saya harap kc dpt ketengh kan cerita ini .. minx maaf kalau cerita saya ni x seram tapi ni lah pengalam saya mencuri sawit mlm hari kejadian .. terima kasih Assalamualaikum

    ReplyDelete
  15. Menangkan Jutaan Rupiah dan Dapatkan Jackpot Hingga Puluhan Juta Dengan Bermain di www(.)SmsQQ(.)com

    Kelebihan dari Agen Judi Online SmsQQ :
    -Situs Aman dan Terpercaya.
    - Minimal Deposit Hanya Rp.10.000
    - Proses Setor Dana & Tarik Dana Akan Diproses Dengan Cepat (Jika Tidak Ada Gangguan).
    - Bonus Turnover 0.3%-0.5% (Disetiap Harinya)
    - Bonus Refferal 20% (Seumur Hidup)
    -Pelayanan Ramah dan Sopan.Customer Service Online 24 Jam.
    - 4 Bank Lokal Tersedia : BCA-MANDIRI-BNI-BRI

    8 Permainan Dalam 1 ID :
    Poker - BandarQ - DominoQQ - Capsa Susun - AduQ - Sakong - Bandar Poker - Bandar66

    Info Lebih Lanjut Hubungi Kami di :
    BBM: 2AD05265
    WA: +855968010699

    ReplyDelete
  16. Asalamualaikum kc dan pendengar MJ12. saya adalah peminat setia rancangan MJ 12 setiap malam saya tidak akan ketinggalan mendengar rancangan MJ12, Nama saya Mukhriez. Saya ingin menceritakan pengalaman saya ketika saya berkerja sebagai GrabFood di JOHOR BAHRU. Perkara berlaku pada bulan lepas.Macam biasa saya berkerja sebagai GrabFood menunggu pesanan masuk dan menghantar kepada pembeli..Pada suatu hari saya dapat pesanan dari satu customer di Nusajaya ..tengok jam pukul 2:00 pagi dalam hati bercakap " Pagi-pagi pun ada juga orang order makan ''. Sudah beberapa hari kc saya tak dapat banyak order..First time saya dapat order paling besar Rm 45 sekali charge..oklah saya pun pergi beli mkan..Dalam perjalanan hendak ke rumah beliau, saya macam perasan dekat tepi jalan ada benda putih berbungkus dalam hati " Time ni lah benda tu nak muncul " saya pun tanak tengok benda tu ,saya lajukan sikit motor saya..TIBA-TIBA SAYA DAPAT SATU PANGGILAN DARI NUMBER YG TAK DIKENALI...Saya jawab kc ..terkejut saya dibuatnya apabila saya hendak menjawab panggilan tersebut saya dapati ada sesuatu sedang menuju kearah saya kc....Saya berhenti di tepi jalan kerana hendak menjawab panggilan tersebut....Tanpa buang masa saya pun bergegas ke tempat org yg order tadi..Selepas menghantar saya pun balik lah ke rumah di Bandar Baru Uda, Johor Bahru..tengok jam pukul 3:30 pagi..dalam beberapa minit sampai jugak ke rumah saya...Dekat rumah kc benda tu ganggu lagi ...masuk rumah sya dapat lihat ada seseorang duduk di ruang tamu , saya ingatkan itu mak sya ..saya biarkan ..tengok jam pukul 3;45 pagi..saya bercakap dengan mak saya "Mak kenapa tak tido lagi ni kan dah pagi", mak pun jawb " mak tak boleh tidolah Long"..."takpelah mak sya masuk bilik dululah" mak jawab " emmm"..semasa menuju ke bilik adik saya keluar "Abang baru balik, Mak pesan esok pagi tolong amik dia dekat rumah makcik" saya " apa mak kat rumah makcik" adik "ye,dahlah adik nak tido", sya pandang dekat tempat duduk benda tu ,Kc benda tu hilang Kc..saya berlari masuk ke dalam bilik..dalam keadaan ketakutan sya duduk diatas katil ..tengok jam pukul 4;15 pagi ...saya pun dah rasa mengantuk nak lah tido , semasa hendak tido dekat tingkap saya dapat dengar bunyi ketukan ...ketuk sekali ..benda tu ketuk lagi dan saya dengar suara orang bercakap Kc...." Asalamaualaikum"..."Asalamualaikum"..."hehehehehehe"...."bukalah aku nak teman kau ni"...lepastu kc saya dapat dengar orang mengilai...semenjak itulah saya cuma bawa GrabFood pada waktu pagi sahaja ..itu sahajalah KC dan selamat malam......

    ReplyDelete